Hürriyet

22 Ağustos 2012 Çarşamba

★ Şeker Gibi Bir Bayram ★


      Şeker gibi bir bayram diyorum ya benim için bayramların ayrı bir tadı, güzel bir kokusu, hoş bir neşeli tebessümü var çoçukluğum dan kalan. Bayram heyecanı bir hafta önceden başladı hazırlıklar, temizlik bayram sofrasın da neler olsun diye önemli bir liste, alışveriş ... Annem Emine Sultan hazırlayacaktı bayram sofrasını ben heyecanla annecim ne yapacaksın dediğim de sen merak etme ben hazırlarım rahatlığı var malum tecrübe ben de hazırlık olsaydı allah allah tutuşurdu paçalarım herhalde ne yapayım yetişecek mi derken yorgunluk dan halsiz düşerdim sanırım :)


Menü
Kıymalı Elde Açma Börek
Mercimek Çorbası
Bostan Kebabı
Közlenmiş Patlıcan Salatası
Dalından yeni kopmuş Taze Sivri Biber (Efecan saksı da yetiştiriyor)
Domates Salatalık Söğüş4Peynir Çeşitleri
Zeytin Çeşitleri
Bal
Tereyağ
Zeytinyağ
Annemin Kurabiyesi
Haşlanmış Yumurta
Reçel Çeşitleri
Ve
Ev Yapımı BAKLAVA


     Sofranın baş tacı Muazzez Sultan Babaannem masanın en başın da oturarak soframızı şenlendirdi,Halam Ayşen,kızı Tuana, Eniştem Muhammet abi, annem, Gülşah, Efe Can, Serhan, Elisa, ben ve sonra dan sofraya yetişen Hasan ... Ne mutlu bana ki böyle kalabalık bir  ailem var Neşe içerisin de sofra da karnımızı doyururken sohbet eşliğin de de keyfimize diyecek yoktu hamdolsun.

      Börek bir harikaydı kıymalı sevenler için gül kıymalı yemediği için bu güzel lezzet den mahrum kaldığını düşünüyorum :) Efecan ın saksı da yetiştirdiği tazecik haliyle masamızı süslemesin den bahsetmeden geçemiyeceğim. Son zamanlar da bahçe toprak işlerine sardı ilk denemesi biber di ve çok başarılı oldu azimle bir ay boyunca saksı da en iyi şekilde biberlerine baktı ve her gün dalın dan tazecik biber yememize bir katkı da bulunduğu için teşekkürler efecan azmin ve başarın için. Sofra da daha ne yesem ne yesem diye ondan biraz bundan biraz nerdeyse çatlayacaktım. Ellerine kollarına sağlık annecim.

     Karnımız doydu ve büyükden küçüğe doğru sıraya girip bayramlaşmalarımız başladı kızım da ilk bayram harçlıklarını almış oldu. Öğlene doğru Trilye yoluna çıkıp kayın pederim ve eşimin babaannesi ile bayramlaşmaya gittik ne güzel bir hava Bursa dan daha güzel esinti tatlı tatlı serinlik ohh be dedim ne hoş serinledim fakat çok durmadan burada ki bayramlaşmalarımızı da bitirip doğru Bursa yoluna ve keyif bile yapma dan akrabalar büyükler yol gözler dedik tüm gün gezdik ama bende de hal kalmadı akşam eve döndüğümüz de kızım uyudu ben de nenni :)

Hiç yorum yok: