Hürriyet

21 Mayıs 2012 Pazartesi

Boncuk Şekerli Keşkül



 Dün gece canım tatlı istemesiyle hemen kalktım mutfağa tatlı pişireceğim diye bende bir keyif bir mutluluk şarkılar söyleye söyleye o enfes mis kokulu keşkülümü pişirdim.Sogumasını bekleyemeden ılık ılık bir kase dayanamadım yedim doğrusu.Sabah kaltığım da ne göreyim tezgahta 2 kase daha boşalmış eşim işe giderken iki tanesini yiyivermiş.Afiyet bal şeker olsun.Gelelim reçetemize.

Malzemeler: 1 kg süt
                     1 su bardağı toz şeker
                     1 yumurta sarısı
                     1 çorba kaşığı un
                     1 tatlı kaşığı nişasta
                     1 tatlı kaşığı pirinç unu
                     100 gr margarin
                     1 pk vanilya

Üzeri İçin: Boncuk şekeri (çikolata rendesi,ceviz,fındık,toz badem vb.)

Yapılışı: Tüm malzemeleri bir tencereye koyup altını yakmadan önce iyice karıştırdım.Ocağı yakıp sürekli karıştırarak kaynamaya başladık dan sonra 2 dk daha karaıştırmaya devam ettim ve ocağın altını kapattım.Servis kaselerine paylaştırıp soğumaya bıraktım.Soğuyan keşküllerimin üzerine boncuk şekeri serptim.Aslın da toz badem eklenir ama ben farklı bir sonum hazırlamak istedim.Buzdolabına kaldırdım soğuması için.İsteğe bağlı üzerine rendelenmiş çikolata ile de servis edilebilir.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: